relacja 2019

W dniach od 4 do 9 maja 2019 r. odbyły się międzynarodowe targi przemysłu mięsnego IFFA. Za nami 6 dni spotkań na światowym poziomie – 1039 wystawców z 49 krajów, najwięksi liderzy na rynku.

Impreza od wielu lat jest postrzegana przez branżę jako obowiązkowy punkt w kalendarzu. Cały sektor żywieniowy oczekuje na to wydarzenie co trzy lata. W tym roku targi IFFA obchodziły swoje siedemdziesiąte urodziny. Jak przystało na dostojnego Jubilata, było z klasą
i na światowym poziomie. Statystyki poszły w górę – nowa hala wystawiennicza, zoptymalizowany układ ekspozycji oraz więcej przestrzeni.
Wystawcy i goście mieli do dyspozycji 120 000 m2 terenów targowych. Zaprezentowali swoje oferty liderzy branży mięsnej. Najwięcej wystawców było z Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Danii, Francji, Chin, Polski, USA i Belgii. Zamierzenia organizatorów zostały spełnione. Odwiedzający goście mogli zapoznać się z szeroką gamą produktów i usług. Jako impreza ukierunkowana na branżę mięsną nie ma sobie równych na całym świecie. Potwierdzamy, tak było i tym razem. We Frankfurcie nad Menem spotkali się najwięksi i najważniejsi z branży. Firmy zaprezentowały trendy przyszłości. Na co stawia branża mięsna, jak sprostać rosnącym oczekiwaniom w kwestii jakości mięsa, a przede wszystkim jak produkować zgodnie z trendami eko?

Przez 6 dni targi IFFA stały się platformą wymiany doświadczeń, trendów i prognoz na przyszłość.

Ekspozycje wystawiennicze można było zwiedzać w 4 halach połączonych ze sobą. I tak w nowej, specjalnie uruchomionej w tym roku hali 12 można było zapoznać się z ofertę z zakresu: przetwórstwa, wyposażenia sklepów mięsnych, przypraw, osłonek. W hali 9 stacjonowali producenci z działu rzeźnictwa oraz obróbki, w hali 8 były ekspozycje firm przetwórczych, w 11-stce natomiast można było spotkać przedstawicieli działów pakowania, ważenia, i technik pomiarowych. Targom towarzyszyły panele dyskusyjne, które odnosiły się do aktualnych tematów i trendów w branży i były uzupełnieniem oferty wystawienniczej. Poruszono kluczowe kwestie współczesnej gospodarki.

Oferty światowych firm branży mięsnej wyznaczają trendy. Opinie i rokowania są optymistyczne. Spotkania potencjalnych klientów i kontrahentów były zaczątkiem do podejmowania decyzji w sprawie inwestycji w nowe technologie i strategii biznesowych na przyszłość. Jakie wnioski nasuwają się po spotkaniach z wystawcami i odwiedzającymi gośćmi? To był czas na zapoznanie się z najnowszymi innowacjami na rynku. Firmy starają się wpasować w zapotrzebowanie klientów. Zaprezentowane nowe rozwiązania i ulepszenia w dziedzinie technologii cyfrowych, mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa żywności, optymalizację procesów produkcyjnych. Oferty handlowe są odpowiedzią na bolączki dzisiejszych czasów. Cały świat boryka się z trudnościami z zatrudnianiem, brakiem wykwalifikowanego personelu, a także problemami energetycznymi.

Światowe trendy dla branży mięsnej to kreatywność, jakość i autentyczność. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą firmy, oferując możliwości automatyzacji i digitalizacji. Wystawcy zaprezentowali zróżnicowaną i szeroką gamę produktów i usług m.in. – maszyny i urządzenia do przetwórstwa mięsa, nowoczesne linie uboju, innowacyjne możliwości pakowania, magazynowania, higieny zakładu, techniki mierzenia i ważenia, wyposażenie sklepów mięsnych i gastronomii.
Tymczasem wiodące targi dla międzynarodowego sektora mięsnego IFFA 2019 przechodzą do historii. Następne IFFA odbędzie się
w dniach 14-19 maja 2022 r. Do zobaczenia!

zdjęcia: Redakcja OIM/Messe Frankfurt GmbH